Kurumsallaşma Danışmanlığı
Kurumsallaşma ile ilgili birçok tanım olmakla birlikte; bir kuruluşta gerçekleştirilen işlerin belli kurallara bağlanması ve buna uygun bir yönetim ve organizasyon yapısının oluşturulmasıdır, şeklinde tanımlayabiliriz.
Kurumsal işletmeler; daha düzenli ve sistemli çalışır, kontrolü sağlamak kolaylaşır, hata yapma oranı düşer, kuruluşun hedeflerine ulaşması kolaylaşır, yetki ve sorumluluklar açıktır, kararlar daha kolay alınır, farklı bakış açıları ortaya çıkar, kurumsal verimlilik artar, kişilerin birbirleri ile olan iletişim ve etkileşim biçimini belirler ve çatışmalar azalır.
Kurumsal bir yapının kurulması ve yönetilmesi kuruluşta bazı sistemlerin kurulması ile mümkündür. Bunlar;
-
Kurum kültürünün belirlenmesi, (misyon, vizyon, strateji, temel değerler ve ilkeler) yazılı hale getirilmesi yönetici ve çalışanlar ile paylaşılması
-
Organizasyon ve rol planlama (organizasyon şemaları, unvan ve pozisyonlar)
-
Yönetici ve çalışanların görev, yetki ve sorumluluklarının belirlenmesi
-
Kurum iç kurullarının belirlenmesi (Şirket Anayasası, Disiplin Sistemi, Prosedür ve Talimatlar)
-
İnsan kaynakları uygulamalarının hayata geçirilmesi (işe alım, oryantasyon, eğitim, ücret, performans ve kariyer yönetimi, ödüllendirme, motivasyon)
-
Planlama, bütçeleme, raporlama ve toplantı yönetimi sistemlerinin işletilmesi
-
İş süreçlerinin belirlenmesi ve iyileştirilmesi
-
Kurumsal kimlik çalışmasının yapılması